INFORMACJA DOTYCZĄCA GOSPODAROWANIA ODPADAMI KOMUNALNYMI NA NIERUCHOMOŚCIACH NIEZAMIESZKAŁYCH
Na podstawie art. 6c ust. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2025 r. poz.733)
Prezydent Miasta Białegostoku
informuje o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu miasta Białegostoku od dnia 1 października 2026 r. do dnia 30 września 2028 r.
Zgodnie z uchwałą nr XVIII/289/19 Rady Miasta Białystok z dnia 20grudnia 2019 r. w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, miejskim systemem gospodarowania odpadami komunalnymi objęte są nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.
W związku z powyższym Prezydent Miasta Białegostoku wyznacza termin od dnia 30.10.2025 r. do 02.01.2026 r.
na:
- odwołanie przez właściciela nieruchomości oświadczenia o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, jeżeli nieruchomość jest wyłączona z tego systemu na podstawie tego oświadczenia;
oświadczenie dotyczy także tych właścicieli, którzy pozostają poza gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi w związku z nieprzystąpieniem do niego przed wejściem w życie zmienionych przepisów ustawy z dnia 13 września
1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach - Dz. U. z 2022 r. poz. 1297 (ustawa z dnia 11 sierpnia 2021 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, ustawy - Prawo ochrony środowiska oraz ustawy o odpadach - Dz. U.
z 2021 r. poz. 1648) - tj. przed dniem 23 września 2021 r.
- złożenie przez właściciela nieruchomości oświadczenia spełniającego wymagania,
o których mowa w art. 6c ust. 3a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, jeżeli właściciel nieruchomości jest objęty tym systemem, przy czym
w oświadczeniu właściciel nieruchomości zobowiązany jest wskazać gminną jednostkę organizacyjną lub przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne, wpisanego do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych,
o którym mowa w art. 9b ust. 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz dołączyć do oświadczenia kopię tej umowy, pod rygorem nieskuteczności oświadczenia.
Oświadczenia są skuteczne od dnia 1 października 2026 r., tj. od dnia, w którym zacznie obowiązywać kolejna umowa w sprawie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu miasta Białegostoku i nie mogą być odwołane przez okres obowiązywania tej umowy.
UWAGA!!!
Pisemne oświadczenia wraz z kopią umowy prosimy składać do dnia
02.01.2026 r. na adres: Biuro Gospodarowania Odpadami Urzędu Miejskiego
w Białymstoku, Referat Opłaty za Gospodarowanie Odpadami Komunalnymi,
ul. Bitwy Białostockiej 2/2, 15-102 Białystok
Druk oświadczenia do pobrania znajduje się na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Białymstoku https://bip.bialystok.pl w zakładce „Poradnik interesanta”(kategoria usług - podatki i opłaty lokalne, jednostka organizacyjna Urzędu -Biuro Gospodarowania Odpadami).