wyszukaj



Terapeutyczny Punk Przedszkolny ADA

Terapeutyczny Punk Przedszkolny ADA

Powstaliśmy z myślą o wspieraniu rozwoju i terapii dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W trakcie działalności okazało się, że musimy pomóc maluchom z innymi niepełnosprawnościami. Obecnie do przedszkola przyjmujemy dzieci z Orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Terapeutyczny Punkt Przedszkolny ADA to miejsce, gdzie można znaleźć wsparcie i pomoc. Przyjazna atmosfera i indywidualne podejście do każdego z naszych małych podopiecznych są naszą wizytówką.

Eko-Biżuteria na Dzień Kobiet

W zajęciach brało udział udział siedmioro dzieci, czwórka z grupy „Gwiazdek”  i trójka z grupy „Słoneczek”. W pomoc przedszkolakom zaangażowanych była nauczycielka wychowania przedszkolnego i nauczycielka świetlicy oraz  dwie panie – pomoce nauczyciela.

Wspólnym siłami wykonaliśmy 10 różnych eko-naszyjników. Do ich przygotowania użyliśmy gazetek reklamowych, resztki wełnianych motków, plastikowe słomki oraz koraliki, które mieliśmy zgromadzone w przedszkolu. Głównym elementem naszej biżuterii były wisiorki zrobione ze zwiniętych pasków papieru. Pozostałe elementy były dobierane samodzielnie przez każde z dzieci. Przedszkolaki były zaangażowane w każdy etap „produkcji”- od zwijanie papieru do nawlekania elementów dekoracyjnych na nitkę.

Problemem, jakie napotkało przedszkole w trakcie realizacji zadania konkursowego było przede wszystkim mierzenie się z własnym słabościami – niechęcią do brudzenia, z brakiem wytrwałości czy trudnościami z zadaniami wymagającymi precyzji ruchów. Jednocześnie, naszym wspólnym sukcesem było zorganizowanie i przeprowadzenie zajęć – każdy dał z siebie wszystko.

Eko-warsztaty

W zajeciach wzielo udzial 5 dzieci z dwoch grup przedszkolnych. Nad ich praca czuwaly dwie nauczycielki i dwie pomoce nauczyciela.

W ramach warsztatow powstaly nastepujace prace: dwa wiosenne koszyczki (plastikowe wiaderka + tkanina), pudelko na drobiazgi (karton + farby + koraliki) i pudelko-sorter (karton + farby + serwetki), kostka sensoryczna (karton + papier + folia + tkaniny o roznej fakturze), cztery grzechotki (plastikowe butelki + bibula + scinki papieru) oraz auto (duzy karton + farby + plastikowe pokrywki). Koszyczki powstaly poprzez oklejenie ich materialem z wiosennym motywem. Pudelko na drobiazgi zostalo pomalowane farbami (pedzlem i gabeczka), a nastepnie ozdobione koralikami. Pudelko-sorter zostalo ozdobione technika decoupage. Kostka sensoryczna zostala stworzona z pudeleczka, ktore zostalo obklejone materialami o roznych fakturach; uzyte zostaly papiery samoprzylepne, folia babelkowa, tkanina, siatka oraz gabka). Do wykonania grzechotek posluzyly butelki po jogurtach, ktore udekorowane zostaly bibula i scinkami papierow kolorowych, srodek zas zostal wypelniony kasza, grochem, drobnym makaronem i sola. Auto zostalo wykonane z duzego kartonu, ktory zostal najpierw pomalowany. Elementy dekoracyjne zostaly wykonane z papieru i bibuly, a kola samochodu z pokrywek od plastikowych wiaderek.

Sukcesem bylo pelne zaangazowanie wszystkich uczestnikow warsztatow. Jedyna trudnscia byla poczatkowa niechec do pracy z niektorymi materialami, zwlaszcza tymi rzadziej uzywanymi i niechec do brudzenia rak. Udalo nam sie jednak przezwyciezyc te trudnosci, czego efektem jest 10 wspanialych prac.

Eko-kwiatki

W dniach 24.05. -25.05. w grupie starszaków odbyły się warsztaty plastyczne, podczas których powstały eko-kwiatki na Dzień Matki. W zajęciach uczestniczyła czwórka dzieci, nauczyciel i pomoc nauczyciela.
Dzieci stworzyły kwiatki wykorzystując opakowania po jajkach, słomki, bibułę, kolorowe farby i kawałki tasiemek. Łącząc ze sobą wszystkie elementy, stworzyły kwiatki, które następnie pomalowały.
Przedszkolakom największą radość sprawiło malowanie farbami. Przy trudniejszej części zadania - tworzeniu kwiatów - mogły liczyć na pomoc dorosłych.
Punktem kulminacyjnym warsztatów było oczywiście wręczenie bukiecików dla ukochanych Mam.


Eko-pojazdy na Dzień Taty
 
Ostatnie zadanie konkursowe, czyli eko pojazdy na Dzień Ojca, zostały wykonane w grupie Gwiazdek (grupie młodszej). Do pomocy dziewczynkom zaangażowane były wychowawczyni i pomoc nauczyciela.

Wykonywanie pojazdów rozpoczęłyśmy od wybrania szkieletu pojazdu – wybrane zostały 4, ostatecznie jednak powstały trzy pojazdy – jeden duży i dwa małe. Do ich przygotowania wykorzystałyśmy rolki po papierze, kawałki bibułki, kartoniki po zaproszeniach oraz cekiny. Do połączenia wszystkich elementów wykorzystałyśmy nietoksyczny klej dla dzieci.

Zadanie zakończyło się sukcesem – pojazdy zostały wykonane, a dziewczynki były bardzo zaangażowane w wykonywane czynności. Pomoc dorosłych była ograniczona do minimum. Największym problemem był fakt zmierzenia się z różnymi fakturami, używanie kleju, który przykleja się do paluszków czy korzystanie z bibuły, który pozostawia kolorowe ślady na skórze. Dziewczynki jednak były bardzo dzielne i wytrwały do końca zajęć.






 
loading