wyszukaj



Oddział przedszkolny w SP nr 21 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego

Oddział przedszkolny w SP nr 21 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego

W 21 Szkole mamy własne przedszkole.

Lubimy uczyć się, bawić i śmiać. Naprawdę na dużo nas stać.

Na punkcie ekologii mamy bzika, stąd nasz udział w konkursie wynika.

Z radościa tworzymy nowe rzeczy. Jesteśmy najlepsi! Nikt nie zaprzeczy!


Eko-Bizuteria na Dzień Kobiet

Sprawozdanie z przeprowadzonych zajęć

3 – 4 – latki

Liczba dzieci: 4

Liczba nauczycieli: 1

Ilośc prac: 8

Sposób realizacji: wycinanie, sklejanie, ozdabianie dodatkowymi materiałami (makaron, orzechy, nakrętki), nawlekanie sznurka

Sukcesy: utrzymanie dłuższej uwagi u dzieci, zaciekawienie tematyką

Problemy: brak

5 – 6 – latki

Liczba dzieci: 11

Liczba nauczycieli: 1

Ilośc prac: 18

Sposób realizacji: nawlekanie elementów na sznurek i żyłkę, przyklejanie/sklejanie, wycinanie/przecinanie/rozcinanie, wykonywanie dziurek

Sukcesy: efekt naszego działania – osiemnaście pięknych prac, doprowadzenie pracy do końca, pomysłowość dzieci w zakresie łaczenia ze sobą materiałów

Problemy: nawlekanie elemenów na cienką żyłkę, wykonywanie dziurek w nakrętkach i korku (w czym pomagała nauczycielka)

Eko-przedstawienie na I Dzień Wiosny

Scenariusz przedstawienia został napisany przy współpracy dwóch nauczycielek. Celem głównym było zwrócenie uwagi na konsekwencje zaśmiecania przez człowieka środowiska naturalnego zwierząt. Pracowite leśne duszki propagują tu postawę proekologiczną.

W przedstawieniu wystąpiło troje dzieci z grupy 3,4 – latków oraz dziewięcioro uczniów z grupy 5,6 – latków. Czasu było stosunkowo niewiele, ale cieszy nas osiagnięty efekt.

Przedstawienie zostało zaprezentowane uczniom oddziału przedszkolnego naszej szkoły i spotkało się z miłym odbiorem. Planujemy zaprezentować je w najbliższym czasie uczniom klas I – III naszej szkoły. Mamy nadzieję, że wszystkim oglądającym, także przypadnie ono do gustu.

Kostiumy dzieciom występującym w przedstawieniu pomogła przygotować pani Ania, prowadząca szkolne koło teatralne, drobne elementy wykonywały nauczycielki przedszkola. Fikuśne, kolorowe drzewa powstały z pomocą pani plastyk.

Eko-warsztaty

5 – 6 – latki

Liczba dzieci: 22

Liczba nauczycieli: 2

Ilośc prac: 19

Do zrobienia naszych prac wykorzystaliśmy materiały takie jak: plastikowe butelki, folia spożywcza, worki na śmieci, plastikowe nakrętki, plastikowe kubeczki po jogurtach, plastikowe pudełka do pakowania żywności oraz plastikowe kubeczki, plastikowy pojemnik po mydle w płynie, kartonowe pudełka i rolki po ręczniku papierowym, zużyte płyty CD, plastelinę, farby akrylowe, sznurki, klej na gorąco, kolorowy papier.

Na warsztatch powstało kilka ekologicznych strojów, świnka-skarbonka, motylek do dekoracji doniczki, koszyczek, lejki do przesypywania produktów lub przelewania płynów, przybornik na kredki, ołówki, mazaki, wazon na kwiaty, zwierzątka do dekoracji sali. Plastkowe pojemniki i kubki wykorzystaliśmy do posadzenia nasion – zboża, żyworódki i ziół. Niektóre już wykiełkowały.

Wykonanie niektórych prac nie było łatwe, dlatego potrzebowaliśmy pomocy pań, szczególnie do sklejania elementów za pomocą gorącego kleju w pistolecie.


Eko-quiz

3 – 4 latki

Liczba dzieci: 22

Liczba nauczycieli: 2

5 – 6 latki

Liczba dzieci: 43

Liczba nauczycieli: 2

 Z okazji Dnia Ziemi w naszym oddziale przedszkolnym odbył się quiz ekologiczny. Quiz odbyła się 28 kwietnia 2017 r., uczestniczyły w nim trzy grupy. Delegacja składająca się z dwóch przedstawicieli z każdej grupy przedszkolnej bezpośrednio uczestniczyła w quizie – odpowiadając na pytania. Pozostali uczniowie wchodzili w skład widowni wspierającej swoich reprezentantów. Dzieci odpowiadały prawidłowo i precyzyjnie na zadawane im pytania. Wszyscy udzielili właściwych odpowiedzi i otrzymali tytuł „Przyjaciela Przyrody”.

Warto wspomnieć, że quiz poprzedziły zajęcia dotyczące rodzajów odpadów i ich rozkładu w czasie, z których powstała wystawka (zdjęcie nr 7).

 Eko-gra

5 – 6 latki

Liczba dzieci: 15

Liczba nauczycieli: 1

Liczba powstałych prac: 2 gry

Wykonując kolejne zadanie konkursowe zdecydowaliśmy się na zrobienie dwóch gier. Pierwsza to gra planszowa. Zatytułowaliśmy ją „Nie śmiecę – segreguję odpady”. Stworzenie jej było ciekawym doświadczeniem. Najtrudniej było ustalić zasady gry, tak, aby nie były zbyt trudne, ale i nie za prooste, ale i to nam się w końcu udało. Druga gra – to memory. Dzięki niej możemy zapamiętać ważne symbole związane z dbałością o środowisko, a jednocześnie ćwiczymy pamięć.

Eko-kwiatki

5 – 6 latki

Liczba dzieci: 22

Liczba nauczycieli: 1

Czas realizacji: 15.05.2017 – 26.05.2017

Materiały: kolorowy papier, kawałki tektury, bibuła, patyczki do szaszłyków, słomki do napojów, kawałki filcu, puszki po pepsi, foremki do muffinek, kawałki wstążek, kawałki styropianu, fragmenty butelki plastikowej, kubeczki styropianowe do gorących napojów, skorupki od jajek, folia aluminiowa, torebki foliowe, gazeta, taśma klejąca, klej do klejenia na gorąco, klej vikol, plastelina, rolki po papierze toaletowym, małe baloniki do wody, kawałki agrowłókniny, nitka z igłą, wata, płatki kosmetyczne, plastikowe jednorazowe łyżki, szklane butelki po soku, farba akrylowa, cekiny samoprzylepne

Sukcesy: naszym sukcesem jest wykonanie tylu pięknych kwiatów, doprowadzenie pracy do końca, stworzenie wielu pomysłów na eko-kwiatki

Problemy: dzieci miały problemy z połączeniem ze sobą niektórych matriałów – zwykły klej nie wystarczył, w związku z tym z pomocą nauczyciela dzieci sklejały materiały pistoletem z klejem na gorąco, trudność sprawiło także dzieciom wycinanie, skręcanie czy klejenie drobnych elementów

Eko-pojazdy na Dzien Taty

3 – 4 – latki

Liczba dzieci: 5

Liczba nauczycieli: 1

Ilośc prac: 4

Sposób realizacji: wycinanie, sklejanie ze sobą różnych elementów

Problemy: brak

5 – 6 – latki

Liczba dzieci: 22

Liczba nauczycieli: 1

Ilośc prac: 7

Sposób realizacji: przyklejanie/sklejanie, wycinanie/przecinanie/rozcinanie, wykonywanie otworów, zszywanie zszywaczem, ozdabianie kolorową wycinanką

Problemy: wykonywanie otworów/dziurek, przyklejanie niektórych elementów z różnych materiałów (posłużył do tego pistolet z klejem na gorąco), wycinanie elementów z twardej tektury

 

 

 





 
loading